tirsdag 25. februar 2014

Memories... DIY Bordkort Babysko

Lever en liten perfeksjonist i meg. Jeg er kanskje ikke så nøye på bitte bitte bitte små feil, men ting skal hvertfall være godt gjennomført når noe først skal gjøres.
Bursdager, halloween, temafester, babyshower, navnefester m.m
Jeg liker at det er enkelt, men samtidig at det skal skille seg ut. Rolige farger som ikke forstyrrer og helst så mye hjemmelaget som mulig. Det skal vises at det er brukt mye tid bak.

Husker veldig godt månedsfesten til Maya. Begynte med planleggingen veldig tidlig.
Mye ble notert og også måtte jeg eliminere.
Jeg fant mal på bordkort babysko på nettet. Og jeg husker det ble mange turer innom både panduro og diverse bokhandler for å samle sammen materialer til alt jeg skulle ordne.

Brukte vel ett par dager som strakk seg langt utover kvelden med disse bordkortene. Måtte tegne, klippe, lime, pynte hver eneste sko med "søm", sløyfe og perle. Valgte også å ha bomull i hver sko for å gi det litt liv. Lagde ca 50 sko.
Det finnes så mange måter å pynte disse skoene. Men pga mengden så valgte jeg en enkel måte. Har sett at det er blitt pyntet med masse perler, blomster og mye mer. Det er også en babysko gutt variant med "lisser" foran.



Skoene er kjempeenkle å lage men tar utrolig lang tid. Var mye ork og grøss underbeis, men resultatet med veldig fint og alle tok med sine hjem.

Print ut malen. Husker ikke hvor jeg fant min mal da jeg lagde for 2 år siden. Men fant denne som er lik du kan bruke. Den er lånt fra Leyla's blogg.


Print som sagt ut enten på et ark/papp som du deretter tegner over på de andre eller at det printes ut på alle ark/papp direkte.
Klipp ut og brett inn taggene. lim på sålen og reimen (kommer ikke på hva det heter.....) på skoen. la det gjerne tørke litt før du skal begynne å løfte og pynte dem.
Jeg pyntet med bånd som jeg først limte rett over. Så lagde jeg små sløyfer som jeg limte oppå med en perle.  Fant ut at det var mye mer jobb å legge over båndet også lage sløyfe. da hadde jeg endt opp med å kaste hele skosamlingen.

Navnelappene printet jeg ut og klipte i passe størrelse.
Til slutt tegnet jeg sømmer på skoene med en tynn svart tusj og fylte hver sko med bomull.



Fargene på skoene og serviettene måtte være så like så mulig.  Og siden det skulle serveres asiatisk middag så ble det spisepinner i tre og da selfølgelig hamptråd rundt serviettene.




Måtte også lage små etikker til smågaver til gjestene.
Her brukte jeg rett og slett arkene fra de utklipte babyskoene.
Scrapbook utstikker til å punche ut blomster i forskjellige størrelser.
Kjøpte silkebånd og printet ut navn som ble limt på.






2 kommentarer:

  1. Åh så fine!
    Herlighet for en tålmodighet :) Du er flink!

    SvarSlett
  2. Tusen takk fine deg! :)
    Dette var virkelig en tålmodighets test altså. Klarte det så vidt! :P

    God natt til deg <3

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...