torsdag 17. april 2014

En smak av Thailand

Har egentlig etter flere blogginnlegg funnet ut at jeg elsker egentlig ganske mange typer mat. Virker som jeg starter de fleste innlegg med "Jeg elsker.....!"

Men ja! Jeg elsker Thaimat!
Denne måneden (ligger etter igjen...egentlig mars) vil jeg anbefale Nam Fah Grünerløkka. Her er det un mulig å bestille take away. De har også en liten avd der du kan kjøpe thailandske kolonialvarer og spesialiteter. Mens restauranten ligger på Kadraturen Prinsens gate 18.



Selv er jeg mer fornøyd med maten på Løkka. Syns den smaker bedre der.
Den lille sjappa ligger i Nordre gate 15-17. Helt tilfeldig at jeg passerte der for mange mange år siden og akkurat løftet hodet idet jeg holdt på å bli gått ned av en mann som var på vei ut derfra.
Og vil takke denne mannen! For hvis ikke han hadde kommet ut og nesten gått meg ned så hadde ikke jeg stoppet opp for så å legge merke til denne lille sjarmerende thailandske oasen.



Her snakker vi om å glede smaksløkene. Thailandsk matkultur må jo være en av de som er best på krydder og smaker.  Ting kan være så himla sterkt, men man MÅ bare fortsette å spise.
Får nesten litt Nam Fah lengsel av å skrive dette innlegget.

Mine favoritter:

Gaeng Keo Wan gai (no 22)
Kylling i grønn karri

Gaeng Ped gai (no 25)
Kylling i rød karri

Yam Wunsen Salat Kung (no 44)
Sterk salat med glassnudler, chili, lime, koriander og scampi

Pad Thai
Stekte risnudler med peanøtt. Velg kjøtt selv.

Så til deg som ønsker Thai take away. Nam Fah er et must!


 (Foto lånt fra nam-fah.com)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...