lørdag 12. april 2014

Påske DIY

Idag har vi hatt påskeaktiviteter i heimen.

Lenge siden jeg har malt egg. Så *blåse ut egg* ferdighetene mine var ikke helt på topp i starten,
Men vi fikk da noen egg.


Jeg blandet ut Wilton pastafarger med litt eddik og vann. La de ferdigutblåste eggene (du må skylle/vaske de godt ellers lukter det skikkelig ille) oppi fargene. De trenger nok litt hjelp til å holde seg nede.

Ta opp når ønske farge er nådd.Legg de til tørk og fest sytråd på en liten tannpirker del før du dytter den nedi egget.

Ungene syntes det ikke var like morro å dyppe eggene. Så der ble det maling.



Vi lagde også noen nøsteegg (baller)

Til dette blåste vi opp ballonger i den størrelsen vi ønsket.
Tvinnet garn og farget hyssing rundt i alle retninger. (resultatet ble best med hyssingen)

Så måtte vi gni inn hobbylim rundt hele ballongen så alt ble dekket av lim.
Jeg hang dem opp til tørk ved trappen natten over og sprakk ballongene da det var tørket.
Fjern ballongene og du har fine nøsteballer til pynt.
Se resultatet i neste innlegg.


1 kommentar:

  1. Så flinke dere er! Her blir det mest blomster som påskepynt må jeg innrømme, for tålmodigheten min er ikke så stor når det kommer til sånne skjøre eggeskall ;) Tusen takk for støttende ord inne hos meg! Dere har all min medfølelse for deres tunge prosess, vi er nå over ett år på overtid, og har hatt byggelån i over 6 mnd, så du kan si dette koster både penger og nattesøvn. Det triste er at vi får mindre og mindre lyst til å flytte fordi vi blir så lei av huset midt oppi alt dette, siden det på en måte blir symbolet på alt som er så vanskelig. Heldigvis ser det ut til at vi slipper å selge leiligheta nå i hvert fall, og det er en stor lettelse! Håper du har en fin søndag, og får en god påske! Pynten er det i hvert fall ingenting å si på! L

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...